A peugeot időnként magára talál és akkor készít valami remek koncepciót/autót, mely utat mutathat neki a továbbiakban. 1964 és 2010 között 3 szor volt peugeot az év autója. Nem rossz teljesítmény.
A Peugeot (a többi nagy gyártóhoz képest) mindig több, használhatóbb, szebb koncepciókat készített. A koncepciók egy része a "mi váltjuk meg a világot" versenyben indul (itt a legnépesebb a mezőny). Minden nagy autógyártó koncepciókat készít, hogy majd ők miként csökkentik a károsanyag kibocsátást stb. Ezzel az a baj, hogy ők ezzel le is tudják. Sorozatgyártásban is vannak ma már hybridek, ezeknek azonban köze nincs a nagy koncepciókhoz. A Toyotának volt egyszer egy szép koncepciója, mely nem volt érdekes, nem volt kimondottan szép sem, ám mégis érdekessé vált azzal, hogy az első lett, mely valóban elkészült és meg lehet vásárolni is. Ez a Prius. (azt hiszem a Priusról lesz még itt egy hosszabb post.) Bár hiába a jó koncepció, magyarországon is kapható, nem is túl drága, én még egyet sem láttam az utakon. De sebaj. Térjünk visza a Peugeothoz: 2009 ben mutatták be az RD-t mely szerintem nem kimondottan segít a francia gyárnak a sikerek elérésében:
Bizony. Ez egy jelenleg gyárthatatlan, eladhatatlan megfeneklett használhatatlan (1 személyes) koncepció. Szerencsére a Peugeot nem csak ilyeneket hoz ki (néhány konkurensével szemben). A franciák alkotnak olyat is amely valóban használható lesz nekik a továbbiakban. 2010 ben 2 sportautó koncepció is megjenet tőlük. Az egyik az SR1: ami úgy gondolom gyártható lesz és talán egy formaváltás utáni Peugeotot mutathat. Egy reális koncepció ami akár 2-3 éven belül is gyártásra kerülhet. Viszont szerintem ezt a Peugeot nem gondolja komolyan. Mért gondolom így? Az autón van minden, subaru, saab, toyota. Nézzétek végig az említett gyárak koncepcióit. A forma oldalról kicsit VW Sciroccos de ennek ellenére nem rosz. Ami miatt viszont azt gondolom, nem ez a Peugeot jövője az ez: Egy gyárthatatlan, nem praktikus szűk és kényelmetlen belső tér.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.