Sziasztok!
Bár számomra a Logitech G25:
Testesíti meg a Pc-s beviteli eszközök csúcsát, egyenlőre nem sikerült beszereznem, de úgy érzem az a nap nincs már messze. Addig is egy kedves barátomnál lehetőségem nyílt kipróbálni Logitech MOMO ját:
Nos igen. Nem tud annyit mint a G25 Nincs 6 állású váltó, sem kuplung. Viszont míg egy G25 ára a webáruházakban 52 és 110 ezer között mozog (a g27 megjelenése óta kicsit mérséklődött) a MOMO 15-20 ezer, de találtam 40.000 ért is, nem árt tehát körülnézni. De ahelyett, hogy arról beszélnénk mivel rosszabb mint a G25, lássuk mit tud! 6 gomb, 2 pedál. Kormány-váltó valamint egy előre-hátra tilitoli ún. szekvenciás váltó. Ha valaki ilyet vesz ne felejtse el installálni a drivert anélkül ugyanis a gáz és fékpedál bármilyen állásban ugyan úgy reagál. A kormány pedig mindig egyenesben marad. Most kérdezhetitek, hogy mért? Másképp hogyan? Na és most jön amit sokan nem tudnak a Logitech ugyanis már ebbe a relatíve olcsó kis gépbe is beépítette azt a rendszerét ami érzékeli a jármű irányát, elemizi a rá ható erőket és szinte kitépi a kormányt az ember kezéből. Ha ugyanis itt driftelünk a kormányt nem csak kedvünkre mozgatjuk, hanem akár csak a valóságban az is erőt fejt ki a karunkra, így egy balkanyart nagyobb sebességnél nehezebb bevenni hiszen a kormány erősen jobbra húz. Ezt elég nehéz volt megszokni de pár perc után ez is sima ügy. A kormányt a Need For Speed: Shift el teszteltem:
Ezt elég jól érzékelte a kormány. Nem voltak unreális elmozdulásai, ha esetleg ilyen előfordult az csak azért volt mert nem értette, hogyan megyünk át az autókon. Mert igen. Ilyen bizony előfordul a Shiftben, hogy az autóknak hátulról nagysebességgel érkezve azt a tetőnkre dobjuk... A másik negatívum ami véleményem szerint a játék hibája, hogy a Need For Speedok közül ebben elsőként megjelenő választható belső nézeten a kormány elfordulása kb még a 4 kanyarral ez előtti állapotokat tükrözi. Mivel az ember a monitort figyeli és nem a kezét, így belefuthat olyan ellenkormányzásokra amikre semmi szükség. Ezen úgy segítettem, hogy a kamerát egy olyan nézetre állítottam mintha teljesen az orron ülnék. Így bár semmi nem látszott a kocsiból, valóban olyan volt mintha a saját kormányommal irányítanám, a monitoron pedig csak a műszerfal mérői látszottak. Arról nem is beszélve, hogy az autó határait is sokkal jobban érezni lehetett. Összesítésben tehát a Logitech MOMO árához képest fantasztikus, a Shift viszont elvesztette a remek "agyontuningolós" jellegét, elment egy számára ismeretlen, szimulátoros irányba mely számomra csalódás. Már nem az hogy szimulátort csináltak belőle (hisz a sok NFS fan úgy is megveszi) hanem az, hogy rengeteg hiba van benne. Ez kb egy Race Driver Grid amiben még az autónkat is tuningolhatjuk. Ez azonban nem sokat ér ha a vezetés pocsék. Játszható, de alulmúlja az elvárásokat. A Gridben ha hátulról belemegyünk valakibe legalább nem repül fölénk szerencsétlen. Ha viszont valaki csak kocsikázni szeretne annak az ideális választás a Test Drive Unlimited. Tized annyiba kerül mint a Shift és mégis azt kapjuk ami a dobozon van, szép textúrák, kidolgozott belső terek. Direkt kormányra fejlesztve. Bár a játék nem ma jelent meg (több éves) bejárhatunk benne egy óriási szigetet. A folytatás TDU2 pedig elvileg idén érkezik, itt már off-road is kipróbálhatjuk magunkat.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.